Szanowni Państwo!
Wraz z mieszkańcami gminy Strumień staramy się rozwijać miejsce w którym żyjemy. Chcemy tworzyć gminę nowoczesną, budowaną potencjałem i mądrością swych obywateli.
Cieszymy się, że zamieszkaliście na terenie gminy Strumień, uznaliście, że jest to Wasze miejsce na ziemi i dołączyliście do naszej społeczności. Wykonajcie zatem następny krok i zameldujcie się na terenie gminy. Wtedy Wasz głos będzie słyszalny i będzie się liczył, a podatki które będziecie płacili zostaną przeznaczone na rozwój gminnej infrastruktury. Każdy grosz w gminnym budżecie to lepsza droga, nowy chodnik, lepsze oświetlenie ulicy na której mieszkacie. Chcemy, by żyło Wam się coraz lepiej, a dystans pomiędzy wsią i miastem był coraz mniejszy. Jednak w dużej mierze zależy to od Was.
Co prawda istnieją przepisy prawa, które nakładają obowiązek zameldowania się najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do miejsca zamieszkania (art.27 pkt.1 ustawy o ewidencji ludności), ale wierzymy, że będzie to świadoma obywatelska decyzja nie wymuszona literą prawa. Już nie musicie najpierw wymeldowywać się w jednym urzędzie, aby w drugim móc się zameldować. Przy zameldowaniu nie będziecie podawali informacji o wykształceniu, czy obowiązku wojskowym. Nie będzie również obowiązku przedkładania książeczki wojskowej. Wszystkie te czynności wykonamy w tym samym urzędzie, w którym będziemy dokonywać meldunku.
Zameldowanie jest czynnością banalnie prostą i nie zabierze Wam wiele czasu. Wystarczy przyjść do Urzędu Gminy (pokój nr 4) i wypełnić wniosek meldunkowy. Wymagany jest dowód osobisty i dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu. Jeśli dopełnicie formalności, sprawa będzie załatwiona bez zwłoki i bez żadnych opłat. Ponadto od 1 marca 2015 roku w przypadku zmiany miejsca zameldowania nie ma obowiązku wymiany dowodu osobistego.
Zainwestujcie w miejsce w którym żyjecie!
Z poważaniem
Burmistrz Strumienia
Anna Grygierek
Źródło: www.strumien,pl